Výroba samolepicích etiket na oděvy

Různorodost etiket na oblečení pomáhá odlišit návrháře nebo značku od tisíců jiných, protože spotřebitel se stačí podívat na štítek, aby rozpoznal svou oblíbenou značku. Atraktivní a stylové označení je také skvělý způsob, jak získat důvěru potenciálních kupců.

Kromě toho může taková etiketa obsahovat užitečné informace o péči o předmět, vlastnostech a složení tkaniny.

Jaký by měl být štítek na oblečení

Co se týče designu, velikosti a textu umístěného na samolepicí etiketě, rozhodujete vy jako výrobce oblečení. Obecně mohou být informace pro takovou zkratku tří typů:

  • reklama: název značky a logo;
  • reference: země výroby, pravidla péče, velikost atd. vlastnosti;
  • marketing: náklady, propagace/sleva.

Pro identifikaci jakéhokoli typu oblečení, včetně koženého zboží, jsou štítky vyrobeny z papíru, lepenky, plastu, silikonu, tavného lepidla a dalších. Je také možné vyrobit jmenovky pro organizace, kde mohou být uvedeny určité referenční nebo orientační informace. Často se například používají na uniformách zaměstnanců instituce a během firemních večírků - taková nálepka obsahuje jméno osoby a umožňuje její identifikaci.

Obchody je často připevňují na zadní stranu látkových výrobků, aby nekazily vzhled výrobku a zároveň poskytly kupujícím všechny potřebné informace – například o složení látky nebo jejím původu.


Jak se vyrábějí samolepicí etikety na oblečení

Samolepicí etikety jsou žádané díky snadné výrobě, dobrému vzhledu a schopnosti rychle vyrobit velké množství kopií.

Samolepicí etikety mají lepicí základnu a ochrannou (snímatelnou) vrstvu papíru. Technologie výroby a materiál štítků závisí na konkrétním zadání (reklama, informování), podmínkách použití, estetických přáních a rozpočtu.

Podle výrobní technologie existuje několik typů takových nálepek: tepelné štítky z pergamenového papíru a termotransfer. Povrch je vyroben z různých materiálů: termopolymer, thermovelvet, thermosatin atd.

Při výrobě se používají i syntetické polymery (polypropylen/polyethylenové fólie) připravené pro přenos dat. V případě potřeby si můžete vyrobit reflexní a dokonce i gumové samolepky. Takové samolepicí štítky se připevňují působením tepla. Jsou tenké a plastové, takže při nošení oblečení nepřekáží.

Výroba samolepicích etiket zahrnuje vývoj kreativního layoutu s harmonickým uspořádáním obrázků a informací. Další fází je výběr technologie výroby, materiálu etiket a oběhu.

Firemní etikety přispívají ke zlepšení image značky a rozšiřují zákaznickou základnu a moderní technologie pomáhají vytvářet samolepky, které dokonale plní informační funkce pro spotřebitele a PR manažera výrobce oděvů.

Publikováno: 10. 05. 2024

Kategorie: zpravodajství

Autor: Petr Novák